Saygıdeğer TÜBA-HER Okuyucuları,

Şüphesiz kısa bir süre önce yaşadığımız pandemi birçok alanda olduğu gibi yükseköğretim alanında da önemli etkiler bıraktı. Dergiler bu konuya dair özel sayılar yayınlamaktadır. Biz de bu sayımızda, COVID-19 pandemisi döneminde yükseköğretimde yapılan çeşitli araştırmaları bir araya getirmeye çalıştıkBu arada belirlemeliyiz ki, pandeminin yükseköğretim üzerindeki etkilerini anlamak ve bu dönemde yaşanan deneyimleri değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar, akademik dünyada yeni bir alt çalışma alanı olmaya adaydır. dır. Hakan Eygü tarafından sunulan “COVID-19 Pandemi Sürecinde Yükseköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Memnuniyeti: Bir Araştırma” başlıklı makalede, öğrencilerin uzaktan eğitim deneyimlerinin memnuniyet düzeyleri incelenmektedir. Bu çalışma, pandemi döneminin eğitim süreçlerindeki dönüşümüne dair önemli bir bakış açısı sunmaktadır. Muhammet Yorulmaz, Gülin Feryal Can ve Pelin Toktaş tarafından gerçekleştirilen “Akademisyenlerin COVID-19 Pandemisi Sırasında ve Öncesindeki Çalışma Periyotlarına Göre Öğretim İş Yüklerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Pilot Çalışma” ise akademisyenlerin pandemi öncesi ve pandemi dönemindeki çalışma koşullarını karşılaştırmaktadır. Bu çalışma, öğretim elemanlarının deneyimlerini ve öğretim iş yüklerindeki değişiklikleri değerlendirmeye odaklanmaktadır. Ayrıca, COVID-19 pandemisinin akademik performans ve psikolojik sermaye üzerindeki etkilerini inceleyen çalışmalara da yer verilmektedir. Mehmet Seyhan, Özlem Yaşar Uğurlu, Duygu Kızıldağ ve Gülden İpek Polat’ın “Psikolojik Sermaye ve Akademik Performans İlişkisinde COVID-19 Korkusunun Düzenleyici Rolü: Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma” başlıklı makalesi, bu konuya değinmektedir.

Emine Çatal, Cafer Özdemir ve Fatma Cebeci tarafından gerçekleştirilen “Cerrahi Hemşireliği İntörn Uygulama Programının Değerlendirilmesi: Katılımlı Eylem Araştırması” başlıklı makale, cerrahi hemşireliği alanında gerçekleştirilen uygulama programlarının etkililiğini incelemekte ve katılımcı eylem araştırması yöntemiyle önemli bulgular ortaya koymaktadır. İrge Şener ve Ahmet Anıl Karapolatgil tarafından kaleme alınan “Örgütsel Ekoloji Perspektifinden Vakıf Üniversitelerinin Tarihsel Gelişimi” başlıklı makale, vakıf üniversitelerinin tarihî gelişimini örgütsel ekoloji perspektifinden ele alırken, bu çalışma, vakıf üniversitelerinin kurumsal yapısını anlamak ve geçmişten günümüze uzanan bir bakış açısı sunması bakımından önemli bir kaynak oluşturmaktadır.

Rabia Serttaş ve Elif Korap Özel tarafından gerçekleştirilen “Yükseköğretimde Veri Gazeteciliği Eğitimine İlişkin Nitel Bir Araştırma: Riskler ve Fırsatlar” başlıklı makale, yükseköğretimde veri gazeteciliği eğitiminin risklerini ve fırsatlarını nitel bir perspektiften ele almaktadır. Bu çalışma, medya eğitimi alanında önemli bir boşluğu doldurmakta ve geleceğe yönelik öneriler sunmaktadır.

Bu sayımızın da, okuyucularımız için keyifli ve bilgilendirici bir okuma deneyimi sunmasını umuyoruz.

Saygılarımızla,

Bölümler

Yazar: Mehmet Seyhan , Özlem Yaşar Uğurlu , Duygu Kızıldağ , Gülden İpek Polat
DOI: 10.53478/yuksekogretim.1207179
Yazar: Emine Çatal , Cafer Özdemir , Fatma Cebeci
DOI: 10.53478/yuksekogretim.1259229
Yazar: İrge Şener , Ahmet Anıl Karapolatgil
DOI: 10.53478/yuksekogretim.1259871
Yazar: Rabia Serttaş , Elif Korap Özel
DOI: 10.53478/yuksekogretim.1285582
Yazar: Beyza Erer , Yasemin Savaş
DOI: 10.53478/yuksekogretim.1298177
Yazar: Burcu Bilir Koca , Engin Karadağ
DOI: 10.53478/yuksekogretim.1303251
Yazar: Melike Tekindal , Yaşar Aldırmaz , Berhan Çoban , Mustafa Agah Tekindal
DOI: 10.53478/yuksekogretim.1336187