Yükseköğretim Dergisi TÜBA-HER / Cilt 14 - Sayı 1

Akademisyenlerin COVID-19 Pandemisi Sırasında ve Öncesindeki Çalışma Periyotlarına Göre Öğretim İş Yüklerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Pilot Çalışma.

COVID-19 pandemisi tüm dünyayı derinden etkilemiş, insanların sosyal ve çalışma hayatlarını değiştirmiştir. Başta yükseköğretim olmak üzere tüm eğitim kurumları yüz yüze eğitime ara vererek uzaktan eğitime geçmek zorunda kalmıştır. Çalışma hayatındaki bu değişim kaçınılmaz olarak akademisyenlerin çalışma biçimlerini ve iş yüklerini de etkilemiştir. Bu çalışmada, COVID-19 pandemisinin akademisyenlerin çalışma süreleri ve öğretim iş yükleri üzerindeki etkilerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda COVID-19 pandemisinden önceki bir yıllık yüz yüze eğitim süreci ile pandemi dönemindeki uzaktan eğitim işlem verileri karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma için kullanılan veriler, pandemi öncesi ve pandemi döneminde etkin olarak kullanılan bir öğrenim yönetim sistemi platformunun günlük kayıtlarından alınmıştır. Günlük kayıtlar alınırken, yalnızca akademisyenler tarafından yapılan işlemlerin kayıtları esas alınmıştır. Pandemi öncesi ve pandemi dönemi olarak ikiye ayrılan veriler, işlem yoğunluğu, işlemlerin yapıldığı gün ve saat dilimi gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda, pandemi öncesi dönemde akademisyenlerin hafta içi işlem yoğunluğunun hafta sonları işlem yoğunluğuna göre daha fazla olduğu belirlenmiştir. Ancak pandemi sürecinde uzaktan eğitime geçişle birlikte hafta içi ve hafta sonu işlem yoğunluğu arasındaki farkın yüksek düzeyde ortadan kalktığı görülmüştür. Çalışma saatlerinin, pandemi ile birlikte yaklaşık bir saat olmak üzere günün ilerleyen saatlerine kaydığı tespit edilmiştir.

Atıf vermek için tıklayın.

Not: Crossref'te bulunan "Actions" sekmesi üzerinden atıf metnine ulaşabilirsiniz.

Muhammet Yorulmaz , Gülin Feryal Can , Pelin Toktaş
DOI: 10.53478/yuksekogretim.1202056