Yükseköğretimde Veri Gazeteciliği Eğitimine İlişkin Nitel Bir Araştırma: Riskler ve Fırsatlar
Yükseköğretimde Veri Gazeteciliği Eğitimine İlişkin Nitel Bir Araştırma: Riskler ve Fırsatlar
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de gazetecilik bölümlerindeki veri gazeteciliği eğitiminde karşılaşılan zorluk ve fırsatları belirleyerek, gazetecilik eğitiminin mevcut durumunu saptamak ve geleceğine ilişkin bir projeksiyon sunabilmektir. Meslekte veri gazeteciliği uygulamalarının giderek yaygınlaşması, veri gazeteciliğine yönelik bilimsel ilgiyi de artırmaktadır. Hem dünyada hem Türkiye’de iletişim fakülteleri müfredatlarında veri gazeteciliği derslerine giderek daha fazla yer verilmektedir. Buna karşın literatürde veri gazeteciliği eğitimi ile alakalı çalışmaların sınırlı sayıda yer aldığı görülmektedir. Çalışma kapmasında Türkiye’deki iletişim fakültelerinin gazetecilik bölümlerinde veri gazeteciliği dersi veren 10 akademisyenle, 10 Ağustos 2021 ile 24 Eylül 2021 tarihleri arasında yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiş, bulgular nitel veri analiz programı NVIVO Pro 12’ye kodlanarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları, veri gazeteciliği eğitiminin Türkiye’de yaygınlaşma eğiliminde olduğunu göstermektedir. Ancak, bu alandaki eğitimi müfredatlara dahil etme konusunda karşılaşılan zorluklar dört ana başlık altında toplanmıştır. Katılımcılar, öğretim elemanlarının konuya ilişkin yeterli bilgiye sahip olmaması, yeniliklere karşı direnç, sosyal bilimler öğrencilerinin sayısal konulardaki yetersizlikleri, üniversitelerdeki alt yapı eksikliği ve teknik donanımın yetersizliği gibi sorunları en önemli zorluklar olarak belirtmişlerdir.
Atıf vermek için tıklayın.
Not: Crossref'te bulunan "Actions" sekmesi üzerinden atıf metnine ulaşabilirsiniz.