Covid-19 Pandemi Sürecinde Yükseköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Memnuniyeti: Bir Araştırma
Covid-19 Pandemi Sürecinde Yükseköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Memnuniyeti: Bir Araştırma
Araştırmanın amacı, Türkiye'de öğrencilerin demografik ve sosyoekonomik durumları ile uzaktan eğitime ilişkin memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Veri toplama aracı olarak, üniversite öğrencilerinin pandemi süreci nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini değerlendirmek amacıyla bir anket formu oluşturulmuş ve kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin anlamlılığını araştırmak için dört farklı model kullanılmıştır. Uzaktan eğitimin bireysel memnuniyet düzeyleri ile ilişkili faktörleri belirlemek için sıralı lojistik regresyon, sıralı probit regresyon, genelleştirilmiş sıralı lojistik regresyon ve genelleştirilmiş sıralı probit regresyon kullanılmıştır. Uygulanan yöntemler arasında en iyi model genelleştirilmiş sıralı lojistik regresyon modeli olarak belirlenmiştir. Bu modelle elde edilen diğer sonuçlar, cinsiyet, statü, yaş, derslik, medeni durum, üniversitedeki konum, bilgisayar kullanım düzeyi, anne ve babanın eğitim düzeyi ve üniversitenin bulunduğu yer değişkenlerinin uzaktan eğitime ilişkin memnuniyet üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Bu çalışmanın ortaya koyduğu ve öğrencilerin aldıkları eğitimden memnuniyetleri açısından aralarında anlamlı ilişki bulunan değişkenler dikkate alınarak uygun eğitim teknikleri üzerine eğitim politikalar geliştirilmelidir.
Atıf vermek için tıklayın.
Not: Crossref'te bulunan "Actions" sekmesi üzerinden atıf metnine ulaşabilirsiniz.