TÜBA Bilim Eğitimi Programı Kapsamında Düzenlenen “II. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu” Gerçekleştirildi
TÜBA, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile imzaladığı protokol çerçevesinde ve TÜBA Bilim Eğitimi Programı kapsamında; temel bilimler öğretmenlerine yönelik, sorgulamaya dayalı öğrenme ve temel bilim eğitiminin etkinleştirilmesine katkı sağlamayı amaçlayan “II. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu” Erzurum Atatürk Üniversitesi’nin ev sahipliğinde 31 Ağustos-4 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirildi.
15 farklı ilden 105 öğretmen
Mayıs ayında Gazi Üniversitesi’nde birincisi düzenlenen Program’ın ikincisine yine MEB tarafından seçilmiş olan 15 farklı ilden 105 öğretmen katıldı. Toplam beş gün süren eğitim programında alanında uzman 33 akademisyen ile TÜBA Bilim Eğitimi Çalışma Grubu ve aynı zamanda Asosye Üyesi Prof. Dr. Hayrunnisa Bolay Belen ve Akademi’nin Asli Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Sarıoğlu, Asosye Üyesi Prof. Dr. İlhami Gülçin tarafından eğitim verildi.
TÜBA Başkanı Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar, Kurs açılışında yaptığı konuşmada; son zamanlarda ülkemizde temel bilimlere ilgi eksikliğinin önemli bir sorun olduğunun altını çizdi ve sözlerine şöyle devam etti: “Sadece Türkiye’de değil dünyanın birçok ülkesinde bu alanlara olan talep dramatik şekilde düşmektedir. Her birkaç yılda bir birçok bilgi artık geçerliliğini yitiriyor, dolayısıyla öğretmenlerimizin de sürekli kendilerini yenilemeleri, MEB ve ilgili diğer kurumların da bu konuda gerekli imkan ve koşulları oluşturması gerekliliği hepimizin ortak paydada birleştiği bir nokta. İmkanlarımız ölçüsünde biz bu programı devam ettirme niyetindeyiz, böylece kendimize düşen milli görevi de yerine getirmiş olacağız.” Dedi.
MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Doç. Dr. Ali Yılmaz ise, Gazi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen ‘I. TÜBA Bilim Eğitimi Kursu'ndan alınan olumlu dönütlerin sonucunda TÜBA Başkanı Prof. Dr. Ahmet Cevat Acar ile birlikte ikincisini düzenleme kararı aldıklarını belirtti.
Öğretmenlere yapılacak yatırım ükeye yapılacak yatırımdır
MEB’in mottosu: “İnsan insan gölgesinde yetişir”. Eğer biz kaliteli insan gücü yetiştirmek istiyorsak öğretmen burada kilit isimlerden bir tanesidir. Bu önemle; öğretmenlerimize zamanın gerektirdiği donanımları kazandırmak amacıyla laboratuvar tekniklerini, bilimsel gelişmeleri güncellemek maksadıyla bu tür toplantıları yapıyoruz.
Doç. Dr. Yılmaz’ın ardında Erzurum Atatürk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ömer İrfan Küfrevioğlu söz aldı ve 2002’de beri yürütülen TÜBA Bilim Eğitimi Programı’na üniversite olarak ev sahipliğini yapmaktan onur duyduklarını dile getirdi. Aynı zamanda Kurs’un kimya eğitimcilerinden olan Prof. Dr. Küfrevioğlu, vereceği eğitim kapsamında sekiz deney yapacaklarını ifade etti.
5 gün süresince ‘bilimin uygulamalı hali’
Kurs’ta15 farklı ilden katılan fen bilgisi, kimya, biyoloji, matematik, sosyal bilimler ve fizik alanlarından çok sayıda öğretmen yardımcı doçent, doçent ve profesörlerden uygulamalı eğitim aldılar.
‘Bilimin Doğası ve Bilimsel Bilginin Unsurları, Fizik Öğretiminde Argümantasyon Yöntemi Uygulamaları, Süper iletkenlik’ gibi onlarca başlık altında verilen eğitim her gün sabah 8:30’da başladı ve öğleden sonra üçte sona erdi.
‘Yıllar sonra bir profesörden ders olmak oldukça heyecan verici’, ‘özellikle uygulamalı bir eğitim olması çok önemli’, ‘bir an önce öğrediklerimi öğrencilerime aktarmak için sabırsızlanıyorum’ ya da ‘özgüvenim açısından çok faydalı bir eğitim oldu’ şeklinde katılımcı öğretmenlerden çok önemli geri dönüşlerin alındığı Kurs’un yeniden gerçekleştirilmesine dair de çok sayıda öneri sunuldu.
5 günlük eğitimin sonunda gerçekleştirilen kapanışta konuşan TÜBA Asli Üyesi, TÜBA Bilim Eğitimi Çalışma Grubu Yürütücüsü ve YÖK Başkan Danışmanı Prof. Dr. Mustafa Safran “Uygulamalı Bilim Eğitimi Programı TÜBA’nın çok önem verdiği projelerden biri. Umarım bu projede yer alan öğretmen arkadaşlarımız geldikleri gibi gitmiyorlardır. Çünkü bizim en büyük hedeflediğimiz nokta tam olarak burası” dedi ve sözlerini Kurs’un gerçekleşmesine katkıda bulunanlara teşekkürlerini sunarak sonlandırdı.