The Moderating Role Of Covid-19 Fear in The Relationship of Psychological Capital and Academic Performance: A Research on Academicians
The Moderating Role Of Covid-19 Fear in The Relationship of Psychological Capital and Academic Performance: A Research on Academicians
Akademik başarıların sürdürülebilirliği noktasında Covid-19 gibi öngörülemeyen büyük olayların negatif etkisini azaltacak türden önlemlere ihtiyaç bulunmaktadır. Bu araştırmada akademisyenlerin performansları ile psikolojik sermayeleri arasındaki ilişki ile Covid-19 sürecinin bu ilişki üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda oluşturulan anket formu, akademisyenlerin bağlı bulundukları kurumların kamuya açık web sayfalarından temin edilen mail adreslerine iletilmiştir. Derlenen veri seti ile gerçekleştirilen analizler sonucunda psikolojik sermaye ile akademik performans arasında doğrusal bir ilişki gözlenirken, Covid-19’un düzenleyici etkisinin psikolojik sermayenin alt boyutlarından öz yeterlilik ile ilişkisi tespit edilmiştir. Bu sonuca göre akademisyenlerin öz yeterlilikleri yükseldikçe Covid-19’un olumsuz etkisi azalmaktadır. Bu çalışma ile akademisyenlerin performansları üzerine etkisi olduğu gözlemlenen psikolojik sermayenin hangi koşullar altında başarılarını etkilemeye devam edeceğine dair bulgular elde edilmiştir.
Click to cite.
Note: You can access the citation text via the ‘Actions’ tab in Crossref.